לקויות למידה – תכנית עבודה

לקויות למידה – תכנית עבודה




בית ספר מנוף הוא בי"ס טכנולוגי, מכיתות י' עד י"ב. תלמידים לומדים עפ"י תכנית של משרד החינוך, המאפשרת קבלת תעודת בגרות מלאה (21 יחידות). וכן תעודה טכנולוגית במקצועות הבאים: עיבוד שבבי, קונדיטאות מלונאית, ניהול עסקי, כלבנות ועיצוב שיער. למרות האפשרות להשיג תעודת בגרות מלאה, אנו מעודדים כל תלמיד, להשיג כמיטב יכולתו.
התלמידים מגיעים עם פערים לימודיים משמעותיים, חסרים הרגלי למידה, ואסטרטגיות יעילות וכן עמוסים בחוויות של כישלון.

לקויות למידה עיקרי התכנית:

בהגיעם, התלמידים עוברים מבחנים שמטרתם לקבוע את רמתם הלימודית
ועל סמך מבחנים אלו, הם מחולקים לכיתות הומוגניות, בהן עשרה תלמידים.
במהלך השנה הראשונה, לאחר הכרות מעמיקה יותר של הצוות את התלמיד, הוא עובר אבחון דידקטי ובהתאם לצורך גם אבחון פסיכולוגי. מטרת האבחונים היא לאתר לקויות למידה וכן לבנות לתלמיד תכנית לימודים מותאמת צרכים.
הלמידה בכיתה, בקבוצה קטנה, מאפשרת חשיפת התלמיד לכוחותיו, תחומי חוזק ועניין. אשר מהווים מנוף לחיזוק המוטיבציה ללמידה ולחוויות הצלחה.

תכנית הלימודים של משרד החינוך:

התלמידים בביה"ס לומדים על פי תכנית הלימודים של משרד החינוך. ישנם מקרים בהם גיוס התלמיד ללמידה ולעשייה משמעותית דורש הגמשה של תכנית הלימודים ולכן, נבנית עבורו תכנית לימודים מותאמת אישית. תכנית זו יכולה לכלול הן למידה והן עבודה בתחום המשק.
הלמידה בכיתות מתנהלת בכמה רמות, בהתאם ליכולות של התלמידים והצורך שלהם בתיווך.

סיוע נרחב לחניכים:

בנוסף למורה, נמצאים בכיתה בנות שרות לאומי, נערים בשנת שרות ומתנדבים, כל זאת על מנת לאפשר למידה כמה שיותר אישית ומותאמת לתלמידים.
בבית הספר, קיימת כיתת חינוך מיוחד בכל שכבה, המיועדת לתלמידים, שעברו ועדת השמה וזקוקים לעזרה ותמיכה אינטנסיבית יותר על הקיים. מלווה את הכיתה מורה לחינוך מיוחד וסייעת קבועה.



אנו עדים לכך, שלאורך שלושת שנות ההתחנכות של התלמידים במנוף, הם מפתחים את סקרנותם, עצמאותם ואחריותם בתחום הלמידה. לפרטים למידע נוסף צרו עמנו קשר, טלפון: 04-9016111 או כתבו לנו דרך צור קשר