תמונת תחום טיפולי לימודי

תחום טיפולי לימודי


 הצוות הטיפולי  במנוף  רואה את הכפר כמערכת המורכבת מגורמים שונים, שתפקידם לפתח את העצמי של החניך וזאת באמצעות התחומים: הלימודיים, הנפשיים והחברתיים. תפקידו של הצוות הטיפולי בפנימייה הוא לדאוג לבריאות הנפשית ולרווחת הפרט של החניכים. תפקיד זה כולל משימות של טיפול, מניעה, העצמה, ותמיכה.
הצוות המקצועי מסייע לחניכים לערוך שינוי משמעותי באמצעות קשר טיפולי באוריינטציה דינאמית ובאמצעות עבודה מערכתית בצוותים לפיתוח ראיה והבנת עולמו של החניך.

מטרותינו בתחום הטיפולי לימודי:

להוות מקור תמיכה והתפתחות שיסייע לחניכים ולצוות באתגרים השונים העומדים בפניהם.

מטרות אלו מושגות באמצעות עבודה מקצועית אשר נגזרת מתפיסת עולם המדגישה את כוחותיו ויכולותיו של הפרט לערוך שינוי במצבו ובאמצעות הבנה מתגבשת של התפיסה הדינאמית לטיפול במתבגרים.

הרכב הצוות בתחום הטיפולי:

פסיכולוגית קליני, פסיכיאטרית ילד ונוער, עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים, מטפלת באמנות, מטפלת באמצעות בעלי חיים.

העקרונות המנחים לטיפול בחניך:

  • הקשר המקצועי מתאפיין בעבודה בגובה עיניים, אהבת אדם, מעורבות,   יצירתיות, אכפתיות ומחויבות בלתי מתפשרת לאפשר ולסייע לחניכים   למצות את האיכויות הטמונים בכל אחד ואחת מהם.
  • כל חניך נמצא בקשר טיפולי פרטני ארוך טווח עם מטפל אשר מוכשר לטיפול פסיכותרפויטי.
  • רוב החניכים נמצאים בטיפול קבוצתי.
  • התייחסות ל"פנימיה כמרחב פוטנציאלי",  כפי שהגדיר זאת ויניקוט.
  • העו"ס הוא חלק אינטגרלי מהצוות הרב מקצועי המטפל בחניכים, החדר שלו ממוקם בתוך מרחב הפנימיה משפיע ומושפע מחיי הקבוצה.
  • העו"ס שותף מלא לכל האירועים בפנימייה ומחוצה לה כולל ערבי פנימייה טיולים.
  • בניית תכנית חינוכית טיפולית לכל חניך – ויישומה בפועל.
  • הכשרה ליווי ותמיכה לצוותים החינוכיים טיפוליים בכפר - המפתח לאיכות הטיפול במוסד הוא בהכשרה ובתמיכה בצוות המטפל, אשר משתתף במסגרות הדרכה ותמיכה, פרטניות וקבוצתיות, שמוסדנו מספק.


הטיפול המקצועי במהותו שזור, תומך וניתמך, בקשת הקשרים המשמעותיים המתהווים במארג החיים של החניך בכפר. התרפיה משלבת בין עולם הטיפול בילדים לטכניקות השאולות מעולם הטיפול במבוגרים ומכוונת לזרימה מחודשת של כוחות ויצירתיות. לפרטים אנו מזמינים אתכם לעיצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 04-9016111, או כתבו לנו דרך צור קשר